Δημοσίευμα

Μασσαλία─Συνάντηση υψηλών προσώπων στο μουσείο Καντινί - Ο Δημήτρης Στεφανάκης γράφει στο ΦΩΣ ΤΩΝ ΣΠΟΡ

Ο Δημήτρης Στεφανάκης γράφει στο ΦΩΣ ΤΩΝ ΣΠΟΡ / fosonline.gr
Μασσαλία─Συνάντηση υψηλών προσώπων στο μουσείο Καντινί - Ο Δημήτρης Στεφανάκης γράφει στο ΦΩΣ ΤΩΝ ΣΠΟΡ

Ο William Burrell είναι ένας αιωνόβιος Σκωτσέζος έμπορος που ανήκει στην παλιά καλή μπουρζουαζία. Άνθρωπος του δεκάτου ενάτου αιώνα ευτύχησε να ζήσει αρκετές δεκαετίες και από τον εικοστό. Φιλότεχνος από τα μικράτα του εξελίχθηκε σε δεινό συλλέκτη έργων τέχνης μέχρις ότου μεταπολεμικά δώρισε την πολύτιμη συλλογή του στην πόλη της Γλασκόβης. Καταλαβαίνει κανείς αμέσως πως ο Burrell δεν είχε καμία σχέση με τους σημερινούς ντελιβεράδες του πλούτου.

Η πόλη της Μασσαλίας αξιοποιώντας την ευτυχή συγκυρία ευμάρειας και υψηλού γούστου, φιλοξενεί αυτό το διάστημα την περίβλεπτη συλλογή σε ένα από τα πιο όμορφα μέγαρά της, το μουσείο Καντινί. Στριμωγμένο ανάμεσα σε άλλα κτίρια στα σπλάχνα της συνοικίας που συνορεύει με την προκυμαία του παλαιού Λιμένα, το μουσείο αυτό διαθέτει μια μόνιμη έκθεση μοντέρνας τέχνης με ηχηρά ονόματα.

Ταυτόχρονα δραστηριοποιείται σε εποχικές εκθέσεις όπως αυτή που αφορά την συλλογή Burrell, ανάμεσα στα έργα της οποίας φιγουράρουν δημιουργίες του Ντεγκά, του Κουρμπέ, του Πισσαρό κι ένας πίνακας του Σεζάν. Η αίσθηση που αποκομίζεις από την έκθεση είναι ότι τα έργα λειτουργούν σαν αρμονικό σύνολο χάρις στην ιδιοφυΐα του συλλέκτη, που ενοποιεί με το γούστο και την αισθητική του ετερόκλιτες τάσεις και δημιουργούς. Από την άλλη η παρουσίαση των έργων έχει σχεδιαστεί με τέτοια ακρίβεια ώστε να δίνει στον επισκέπτη την ιστορική εξέλιξη της ζωγραφικής μέχρι το κατώφλι της μοντέρνας τέχνης.

Σημαντικό στοιχείο επίσης αποτελεί η χωροταξία της έκθεσης στο βαθμό που η αφθονία των τετραγωνικών μέτρων σε μήκος, πλάτος και ύψος δημιουργούν μνημειώδεις αίθουσες για να υποδεχτούν την αφρόκρεμα της ευρωπαϊκής ζωγραφικής. Κατά τα άλλα μπορεί να δει κανείς την αλληλουχία των πινάκων σαν ένα πολυδιάστατο μυθιστόρημα που μιλά για χαμένες εποχές και ξεχασμένους ανθρώπους.

Η τέχνη προστατεύει τη συλλογική μνήμη που με τη σειρά της αναδεικνύει ό,τι πιο ευφάνταστο και δημιουργικό αφήνει πίσω της η ανθρώπινη ύπαρξη.
Δημήτρης Στεφανάκης

ΠΗΓΗ: https://www.fosonline.gr/plus/politismos/article/11306/massalia-synantisi-ypsilon-prosopon-sto-moyseio-kantini

Περισσότερα άρθρα του Δημήτρη Στεφανάκη από ΤΟ ΦΩΣ ΤΩΝ ΣΠΟΡ - fosonline.gr

Αναρτήθηκε από: Dimitris Stefanakis

Ο Δημήτρης Στεφανάκης γεννήθηκε το 1961. Σπούδασε νομικά στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας. Είναι συγγραφέας δώδεκα μυθιστορημάτων και ενός δοκιμίου. Έχει... Διαβάστε περισσότερα...

Comments - Σχόλια

Share this Post:

Συνεχίστε την ανάγνωση...